Praktisk tjekliste til Black Friday

Vi har lavet en praktisk tjekliste, der giver dig nogle vigtige punkter, som vi anbefaler at du forbereder. Baseret på nogle års erfaring med webshops og Black Friday har vi oplevet at forberedelse fremmer dit salg på dagen.

Sådan forbereder du dig til Black Friday

Du kan printe tjeklisten her, så du kan krydse dine punkter af én for én. 

Start forberedelserne i god tid

Når du driver en webshop med produkter eller ydelser, gælder det om at være ude i god tid inden 
Black Friday. Derfor er det nødvendigt at handle proaktivt med forberedelsen til den store dag. 
Der er en masse ting, der skal forberedes – og det tager tid.

Få meldt ud til jeres kunder, at I kører med ustyrlige tilbud på Black Friday

I forlængelse med ovenstående punkt er det uhyre vigtigt at få meldt ud til sine kunder, at I kører med tilbud på Black Friday. Folk vil sidde klar ved skærmene, og kortet vil brænde i pungen fra den 29. november til midnat. Det er derfor væsentligt at informere jeres kunder, så de er bevidste om, at I altså også er Black Friday bølgen! 
Denne information kan kommunikeres ud via. forskellige kanaler, f.eks. et har vi oplevet god effekt med en nyhedsbrevs kampagne, hvor man løbende gør kunderne klar og derudover supplerer med noget visuelt på siden, hvor I fx teaser med en Black Friday landingpage, som åbner til midnat på Black Friday – ellers kan I blot informere dem om, at I kommer til at køre med lave priser og gode tilbud.

Find ud af, hvor længe dine tilbud skal køre

Et af de vigtigste punkter på shoppedagen er, hvor længe I vil køre med tilbud på jeres udvalgte produkter. Vil I have opsat timetilbud, så der hver time er fokus på et nyt nedsat produkt? Skal der måske i stedet for være en række udvalgte produkter, der alle er sat ned med fx 20%? Begge måder, hvorpå tilbuddene præsenteres på, har forskellige effekter for kunderne. Derfor er det også vigtigt, at I tager beslutningen om, hvilken én af disse I ønsker at anvende til dagen.

Hvilke medier, skal der promoveres på?

Det er ligeledes vigtigt at promovere jer online fx via sociale medier. Ved at promovere en kommende kampagne, som I vælger, giver I igen jeres nuværende og potentielle kunder mulighed for at se at I kører med kampagner, de ikke må gå glip af. Udvælg derfor de medier, I ønsker at lave opslag på, som kan virke tiltrækkende.

Få testet dine kampagner – hold en generalprøve

Alle de kampager, tilbud og opsætninger I har lavet klar til Black Friday – få dem testet! Det er så vigtigt at I er trygge og klar til dagen/e. Vi kan i ro og mag supportere jer, så når I er ude i god tid, har vi en chance for at hjælpe jer med at gøre dagen til en god oplevelse. Ringer I dagen inden og skal have hjælp til at opsætte en kampagne, er chancerne for at det kan nås rigtig dårlige. Skal vi haste opsætte og justere din data for dig, vil det blive på en timepris. Rettidg omhu er både billigere og bedre, så du har ro i maven og en webshop der er 110% klar til årets største e-handelsdag.

Mangler du rådgivning og sparring til at blive Black Friday klar?

Vores Vækstpartner afdeling tilbyder kompetent sparring, til dig der har ambitioner for din webshop. For en uforpligtende snak om hvilke muligheder der er

Steffen Duelund
Head Of Growth Success Management, Team Lead

    Book et intromøde med Steffen Duelund

    Kunne du tænke dig at høre mere om en Salectos Vækstpartner program, kan du tilmelde dig lige her. Vi kontakter dig hurtigst muligt, så du kan komme godt i gang.