Salecto kundecase

Ditur.dk kom fra en standard webshopløsning, hvor det responsive design haltede. Hos Salecto ser Ditur.dk optimalt ud på alle platforme.
97 % flere transaktioner
22 % stigning i organisk trafik
114 % højere organisk omsætning

Udfordringer

01
Lav konverteringsrate
Ditur.dk havde et indledende ønske om at øge antallet af unikke besøgende og forbedre sin konverteringsrate. Den eksisterende rate var utilstrækkelig og en af de helt centrale udfordringer for webshoppen.
02
Utilstrækkelig webshop-løsning med høj loadtid
Webshoppen havde en mistanke om, at den manglende konvertering skyldtes en langsom hjemmeside med høj loadtid. Med skiftet til Salecto ønskede de at forbedre webshoppen på denne front.
03
Et utilfredsstillende visuelt udtryk
En overskuelig webshop, med et indbydende visuelt univers, kan være med til at vedholde besøgenes interesse og øge mængden af transaktioner. Ditur.dk havde et ønske om at gøre shopping og check out endnu nemmere for kunderne.

Processen

Dialog
I den indledende dialog gav Ditur.dk tydeligt udtryk for deres ønsker, og det gav teamet en god fornemmelse for de konkrete parametre, der skulle modificeres.
Design
Ditur.dk skærer ind til benet, når det gælder produkter og kvalitet. Det var målet, at også webshoppen skulle udstråle visuel simplicitet.
Kodning
Med simplicitet og funktionalitet i tankerne fik teamet inden længe opsat en webshop, der både var visuelt indbydende, men også hurtig og nem at finde rundt i.

Løsningen

Lavere loadtid
Med udgangspunkt i Ditur.dk’s primære udfordring påbegyndte teamet opsætningen af en simpel, overskuelig webshop. Hurtigt kunne de høste fordelene ved den nye Salectoshop, som skabte en 22%-vækst i organisk trafik i det seneste kvartal, sammenlignet med samme periode året før.
Simpelt, indbydende design
Webshoppen blev udformet med fokus på eliminering af tidligere kritikpunkter. En simpel opsætning gør siden brugervenlig og giver kunden lyst til at blive på siden. Det ses i den organiske omsætning, som estimeres til at være steget 214% i kvartalet sammenlignet med året før.
Checkout-optimering
Ønsket om en hurtigere webshop kan opfyldes på flere måder. Cachestyring og hurtig loadtid når langt, men vil du holde besøgende på siden – og få dem til at vende tilbage – kan det være en god idé at strømline processerne, hvor det kan lade sig gøre. For Ditur.dk var det oplagt at optimere siden med en onepage checkout, der gør transaktionen overskuelig.
  • 97 % flere transaktioner
  • 22 % stigning i organisk trafik
  • 114 % højere organisk omsætning

Markant konverteringsstigning siden skiftet til Salecto

Siden skiftet til Salectoshop har Ditur.dk oplevet en markant stigning i konverteringsgraden. Ditur.dk har i 4. kvartal 2017 haft en fornuftig stigning i antallet af unikke besøgende, men antallet af konverteringer er steget langt mere end antallet af besøgende.
Der er ikke nogen tvivl. Salectoshop er konverteringsoptimeret på flere fronter. Først og fremmest er siden hurtig, og load-time er meget lav. Dernæst fungerer onepage checkout-siden godt og sikrer en nem og hurtig checkout. Vores eksponentielle vækst er et resultat af skiftet til en bedre webshopløsning.
Mikkel og Kasper
Ditur.dk

Skal Allan ringe dig op?

Bliv ringet op af vores specialist og partner Allan. Han kan fortælle dig, hvordan Salecto kan hjælpe dig med at løse dine udfordringer.