Kraftfuld e-handelsløsning baseret på Magento

Salecto bygger på SEO First

Vidste du, at Salecto-platformen er skabt ud fra tankegangen om ”SEO first”? Det betyder, at vores system er bygget med en række SEO-tekniske funktioner, som giver vores kunders shops de bedste forudsætninger for at nå til tops på Google.

Jeg har haft webshop i mange år, men den trængte til et nyt design og nye features. Min oplevelse med Salecto har været til mindst 6 stjerner.

copenhagentan dk

Automatiserede title tags & meta-beskrivelser

Title tags og metabeskrivelser er det første, brugerne møder, når din shop dukker op i søgeresultaterne på Google. Derfor kan det være en god idé at optimere denne lille tekst mod brugerens behov, så de får lyst til at klikke ind på netop din shop fremfor et af de andre søgeresultater. Ligeledes bruger Google title tags til at vurdere indholdet og rangere din side på relevante søgninger. Det er derfor også vigtigt, at du sørger for at bruge gode søgeord i dine title tags. På Salecto udfyldes title tags og metabeskrivelser automatisk ud fra kategoriens eller produktets titel. Du kan ligeledes selv nemt udfylde dem fra backend.

Gratis SSL-certifikat

Google har gennem længere tid vurderet sikkerheden på ens side, når placeringerne i søgeresultaterne bliver delt ud. Med den gamle HTTP-forbindelse er der forhøjet risiko for, at den data, der udveksles i betalingsprocessen på din side, havner i de forkerte hænder, og dette bliver der ikke set stort på af Google. Derfor er det som webshop vigtigt at have et SSL-certifikat og en sikker, krypteret HTTPS-forbindelse på din side, hvilket i det lange løb også giver bedre placeringer på Google. Hos Salecto leveres alle webshops som standard med et SSL-certifikat og en sikker HTTPS-forbindelse installeret.

SEO venlige URL'er

Strukturen af en URL er vigtig i forhold til at fortælle Google, hvad en side indeholder. Når du opretter kategorier og produkter, bør du derfor sørge for at bruge gode og relevante søgeord i URL’en, da dette i sidste giver bedre chancer for at rangere højt på Google. Derudover har ”rene” URL’er med gode søgeord også den brugervenlige fordel, at de fremstår mere troværdige og vejledende over for brugeren end lange og kryptiske URL’er. På Salecto-platformen er det lavet sådan, at du som shopejer selv kan navngive kategorier og produkters URL’er i backend. Du kan også vælge at lade systemet selv navngive URL’en ud fra kategoriens eller produktets titel.

Struktureret data som følger Schema.org

Struktureret data er det nye sort inden for optimering af ens visninger i Googles søgeresultater. Her er en verden af muligheder til at tiltrække nye kunder med data om ens shop og produkter. Med struktureret data kan du bl.a. få vist kontaktinformation, anmeldelser, priser, produktegenskaber og meget mere direkte i søgeresultaterne. Dette har en påvist positiv effekt, når det kommer til at tiltrække brugere fra Google. På Salecto kan du nemt selv aktivere struktureret data på dine sider fra backend. Al struktureret data på Salecto følger Googles egne standarder fra Schema.org.

Optimeret Robots.txt-fil

Robots.txt-filen bruges til at informere Google om, hvilke sider, man ønsker, skal være synlige i søgeresultaterne. Her er det god praksis at nedbringe antallet af sider, så det kun er sider, der er relevante for dine kunder, som Googles søgerobot skal bruge tid på at gennemgå. Ligeledes bruges Robots.txt-filen til at blokere for sider med duplikeret indhold, hvilket Google også sætter stor pris på. Alle Salecto webshops leveres med en optimeret Robots.txt-fil, som er sat op til at fjerne sider, der som udgangspunkt ikke er relevante for Google. Med andre ord skal du altså ikke selv tænke på dette.